Nemsokára frissítés várható
Fórum
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ajánlom figyelmetekbe!!
 
Versenyek

Hello!

Az alábbi versenyek lesznek idén F3J  és F5J kategóriában!

Soron következő verseny:

09.16.-17. Szeged: F3J és F5J OB Szeged Kupa

A továbbiak:

09.24.-25. Kecskéd-Tatabánya: F5J és F5-J400 “EURO KUPA” III. forduló

10.07. Kiskunfélegyháza: F5J OB “Elektro Korona Kupa”

 

 
F5-J szabályzat

F5-J KATEGÓRIA – RÁDIÓIRÁNYÍTÁSÚ ELEKTROMOS HAJTÁSÚ TERMIKVITORLÁZÓMODELLEK 

 MAGYAR SZABÁLYZAT 2006

Cél: Közvetlen egymás elleni versenyzés biztosítása rádióirányítású elektromos hajtású termikvitorlázó modelleket repítő versenyzők számára. A csoportokba beosztott versenyzők minősítő fordulókat repülnek. Minden csoport pontszámait normalizálják a változó időjárási viszonyok hatásának csökkentésére. A minősítő fordulók során legjobb összesített eredményt elért versenyzők egy csoportban további döntő fordulókat repülnek a végső helyezések eldöntésére. A főrendező a verseny kezdete előtt be kell jelentse a tervezett minősítő és döntő fordulók számát.

1 Általános előírások

1.1 A rádióirányítású elektromos hajtású termikvitorlázó modell meghatározása

Olyan repülőmodell, amelyet egy (1) elektromotor hajt, melyhez az energiát a fedélzeten lévő áramforrásból nyeri. A motorjárat ideje nincs korlátozva. A felhajtóerőt rögzített felületekre ható aerodinamikai erők biztosítják. A változtatható geometriájú vagy felületű modellek felületeik maximális és minimális kiterjedése esetén is meg kell feleljenek az előírásoknak. A modellt a talajon tartózkodó pilóta rádiókapcsolat segítségével irányítja. A geometria vagy a felület bármely változtatása csak távolról, a rádió berendezés segítségével történhet. A hajtás jellemzői szerint a kategória három osztályra tagozódik.

1.2 A modellek előregyártása

A modellek előregyártására nincs megkötés.

1.3 Az F5-J modellek közös jellemzői

a) Általános előírások:

Maximális hordfelület (St) ....................... 150 dm2

Maximális repülő tömeg .............................. 5 kg

Felületi terhelés St-re .......................... 12–75 g/dm2 között

b) Az elektromotor és az áramforrás osztályonként meghatározott az 1.4 pont szerint.

c) A légcsavarlapátok fémes anyagból nem készülhetnek. Az orrkúp lekerekítési sugara legalább 3 mmes legyen.

d) Nem alkalmazható rögzített vagy behúzható fékező szerkezet (pl. csavar, fűrészfogszerű kiemelkedés stb.) abból a célból, hogy leszállásnál lassítsa a modell csúszását a talajon.

e) A rádió berendezés olyan legyen, hogy azt 20 kHz frekvencia különbséggel együtt lehessen üzemeltetni más berendezésekkel. Ha a rádió nem felel meg ezen követelménynek, a versenyző meg kell adja a működési sávszélességet (max. 50 kHz).

f) Bármely, a modelltől a pilóta felé irányuló információt továbbító berendezés alkalmazása tilos. A versenyterületen versenyzők, segítők vagy csapatkapitányok számára telekommunikációs eszközök (beleértve adóvevőket és telefonokat) használata nem megengedett.

g) A versenyző két (2) modellt használhat egy versenyen.

h) A verseny során a modellek alkatrészei felcserélhetők, ha a repítésre kerülő modell ezután is megfelel az előírásoknak, és ha az alkatrészeket a verseny előtt ellenőrizték.

i) Az egymás utáni fordulókban a startsorrend véletlenszerűségének biztosítása érdekében minden versenyző két, egymástól legalább 20 kHz-el eltérő frekvenciát kell bejelentsen. A verseny során a versenyző ezen frekvenciák bármelyikének használatára felszólítható, ha a felszólítást legalább fél órával a forduló kezdete előtt az érintett versenyző (vagy a csapatkapitány, ha van) írásban megkapja.

j) Minden ballasztot a modell vázán belül kell biztonságosan rögzíteni.

1.4 Osztályok

1.4.1 F5-J400 osztály – 400-as vitorlázó modellek

Kizárólag 400-as méretű ferritmágneses, csúszócsapágyas, nem cserélhető belső szénkefés motor használható (Mabuchi 380 vagy ezzel egyenértékű típus). A telep max. 8 NiXX (9,6 V), vagy max. 2 LiXX (7,4 V) cellából állhat.

1.4.2 F5-J7 osztály – 7 cellás vitorlázó modellek

Bármilyen motor használható. A telep 7 NiXX, max. Sub-C méretű (kb. átmérő 23 x 42 mm) cellából állhat.

1.4.3 F5-J osztály – Vitorlázó modellek

Bármilyen motor használható. A telep tömege vezetékekkel, csatlakozókkal, szigeteléssel, rögzítőkkel együtt legfeljebb 425 g lehet. Alkalmazható akkumulátor típusok: NiXX. Kivételként, ha a telep 7 cellából áll, max. Sub-C méretűek (kb. átmérő 23 x 42 mm) is használhatók.

1.5 Versenyző és segítők

a) A versenyző (pilóta) személyesen kell üzemeltesse rádió berendezését.

b) Minden versenyző egy (1) segítőt vehet igénybe.

2 A versenyterület

2.1 A versenyt olyan helyen kell megtartani, ahol a terep megfelelően sík, és ahol a lejtő- és hullámrepülés valószínűsége elegendően kicsi.

2.2 A repítési területen 6 m széles indítófolyosót kell kijelölni, közepén indítóvonallal. Az indítófolyosó a szélre merőlegesen helyezkedik el, és a közepén lévő indítóvonalon egymástól legalább 15 m-re, indítóhelyeket kell kijelölni a csoport minden versenyzője számára.

2.3 A repítési területen leszállóhelyeket kell kijelölni, egy csoport minden versenyzője számára egyet. Minden leszállóhely az indítóhelyek egyikéhez tartozik, és az indítófolyosó szélalatti oldalán, attól legalább 30 m távolságra helyezkedik el.

2.4 A leszállókörök középpontját és az indítóvonalat mindig meg kell jelölni. A főrendező döntése alapján a körök kerületének kijelölése elhagyható, és a körök középpontjától mért távolság megállapítására más helyettesítő mérési módszer, például szalag alkalmazható.

3 Biztonsági szabályok

a) A modell egyetlen része sem kerülhet nyugalomra a biztonsági terület(ek)en (indítófolyosó, depo, parkoló, nézőtér, stb.) belül.

b) A modellt nem szabad kis magasságban (3 m alatt) repíteni a biztonsági terület(ek) (indítófolyosó, depo, parkoló, nézőtér, stb.) felett.

c) A biztonsági szabályok minden egyes megsértését azzal büntetik, hogy a versenyző adott fordulóban elért korrigált pontszámából 100 pontot levonnak. A szabálysértéseket fel kell tüntetni azon forduló pontozólapján, amelyben azok történtek.

4 Ellenőrzés

4.1 Az adók ellenőrzése

a) A főrendező addig nem indítja a versenyt, amíg minden versenyző minden adót át nem adott a rendezőknek.

b) Ha a versenyző nem adja át az adót a verseny hivatalos kezdési időpontja előtt, a főbíró az első fordulóból kizárhatja.

c) Verseny közben a főrendező engedélye nélkül bármely adási kísérlet tilos, és a versenyből való kizárással járhat.

d) A versenyző repítésének befejezése után a lehető leghamarabb át kell adja adóját a kijelölt hivatalos személynek (szokás szerint az időmérőnek).

4.2 A telepek és motorok ellenőrzése

a) A rendezők kötelessége digitális mérlegről gondoskodni, hogy a regisztáció során a telepek súlyát ellenőrizzék. A lemért és ellenőrzött telepeket meg kell jelölni. A startok után szúrópróbával újra ellenőrizni kell a telepeket, különös tekintettel a döntőkre.

b) Az F5-J400 kategóriában a startok után szúrópróbával ellenőrizni kell a motorokat, különös tekintettel a döntőkre.

5 Az időmérők kötelességei

a) A rendezők meg kell bizonyosodjanak arról, hogy a közreműködő időmérők tisztában vannak feladatuk fontosságával, jártasak a szabályzatban, főleg azokban a részekben, amelyek gyors, pozitív cselekvést kívánnak meg, hogy ne veszélyeztessék a versenyzők esélyeit a versenyben.

b) Az időmérők a felelősek, hogy átadják az adókat a versenyzőknek a munkaidő megkezdése előtt, és hogy azokat visszajuttassák a rendezőkhöz a repítés után, amilyen hamar csak lehet.

c) A rendezőnek biztosítania kell, hogy egy bíró figyelmeztessen bármely versenyzőt, aki túlrepüli a csoport munkaidejét, és mérje a túlrepülés idejét.

d) Az időmérőknek a munkaidő kezdete előtt meg kell győződniük a motor be- és kikapcsolásának módjáról. A repítés alatt ennek figyelésével ellenőrzik a motor be- vagy kikapcsolt állapotát.

6 Hivatalos repítés

6.1 A versenyző legalább négy (4), de lehetőleg ennél több hivatalos startot végezhet.

6.2 Kísérlet

a) A versenyző minden hivatalos startban két kísérletet tehet.

b) Kísérletnek minősül a repítés, ha a modell járó motorral elhagyta a versenyző vagy segítője kezét.

c) A második kísérletnél a versenyző a modellen csak beállítást, javítást és légcsavar cserét végezhet.

d) Második kísérlet esetén ennek eredménye adja a hivatalos pontszámot.

e) Minden kísérletet két stopperórával kell mérni. Ha mindkét óra hibásan működött, a csoport újra repít.

6.3 Újrarepítés

6.3.1 A versenyző részére új munkaidőt engedélyeznek, ha:

a) modellje repülés közben egy másik, repülés közben lévő modellel ütközik,

b) a kísérletet nem értékelték a hivatalos időmérők hibájából,

c) a versenyző irányításán kívül álló váratlan esemény a kísérletet megakadályozta, vagy azt megszakította.

6.3.2 Az újrarepítő versenyzők számára méltányos felkészülési időt kell biztosítani az esetleges modell vagy akkumulátor cseréhez, de akkumulátortöltési időhöz a versenyzőnek nincs joga.

6.3.3 A versenyző az új munkaidőt a következő prioritások szerint kapja:

1. egy nem teljes csoportban, vagy egy teljes csoportban egy plusz indító/leszálló helyen;

2. ha ez nem lehetséges, akkor egy új csoportban, több (legalább 4) újrarepítő versenyzővel együtt;

3. ha ez sem lehetséges, akkor az eredeti csoportjában, a futó forduló végén.

A 3. prioritás esetében az eredeti és az újrarepített eredmény közül a jobbikat fogadják el hivatalosnak, kivéve azokat a versenyzőket, akik új munkaidőt kaptak. Ezek számára az ismételt repítés eredménye a hivatalos pontszám. Az ilyen csoport azon versenyzői, akik nem kaptak új munkaidőt, akadályoztatás esetén nem jogosultak új munkaidőre.

6.4 A repítés érvénytelenítése és/vagy kizárás

A repítést érvénytelenítik és nulla pontszámot regisztrálnak, ha:

a) a versenyző olyan modellt használt, amely nem felel meg az 1. pont bármely előírásának. A szabályokat szándékosan, vagy kirívó módon megszegő versenyző a verseny főrendezőjének döntése alapján a versenyből kizárható.

b) a repülés ideje alatt a modell bármely alkatrészét elveszti, kivéve, ha ezt egy másik modellel történt levegőbeli ütközés eredményezte, továbbá a leszállásnál (a talajjal való érintkezéskor) leváló alkatrészt sem veszik figyelembe.

c) a modellt a versenyzőn kívül bárki más irányítja, vagy az adón lévő kezelőszervekhez hozzányúl.

d) leszállásnál a modell bármely része nem kerül nyugalomba a versenyző részére kijelölt leszálló kör középpontjától mért 75 m távolságon belül.

e) a versenyző modelljével más versenyző részére kijelölt leszállókörön olyan módon repül keresztül, vagy ott olyan módon száll le, hogy annak leszállását megzavarja vagy akadályozza.

7 A verseny megszervezése

7.1 Fordulók és csoportok

a) A minősítő fordulók során a repítési sorrendet az alkalmazott rádiófrekvenciáknak megfelelően úgy kell kialakítani, hogy a lehető legtöbb repítést lehessen egyszerre lebonyolítani. Legalább 6, de lehetőleg

8-10 versenyzőt kell minden csoportba beosztani.

b) A repítési sorrendet fordulókra, ezeken belül csoportokra kell megállapítani. A fordulókon belül a csoportok repítési sorrendjét a csoportbeosztás után sorsolással kell eldönteni.

c) A repítési csoportokat egy mátrix rendszer határozza meg, amely minimalizálja azon esetek számát, amikor a versenyzők egynél többször repítenek együtt egy másik versenyzővel, kivéve a döntőt. A gyakorlatban bizonyos versenyzői létszámoknál, vagy háromnál több forduló esetén előfordulhat, hogy ez nem kerülhető el, de az ilyen esetek számát minimalizálni kell.

d) A verseny lebonyolításához szükséges idő csökkentése érdekében azt a mátrixot kell alkalmazni, amelynél a fordulónkénti csoportok száma a legkisebb és a versenyzők száma a csoportokban a legnagyobb, a frekvencia csoportok számát ehhez kell igazítani. A frekvencia csoportok kialakítását, a javasolt mátrixokat és alkalmazásukat a 11. pont tartalmazza.

e) Minden versenyző számára egy startszámot kell kijelölni a mátrixból, amely a minősítő fordulók során nem változhat. A startszámok kiadásának módját a rendező határozza meg.

f) Ha a verseny elkezdődött, a mátrix és a startszámok nem változtathatók meg.

g) A sportszerű verseny érdekében bármely csoportban a versenyzők minimális létszáma négy (4). Ha egy csoportban a létszám háromra (3) vagy kevesebbre csökken (pl. a verseny feladása miatt), egy későbbi csoportból a rendező egy versenyzőt előre kell hozzon. Ha lehet, biztosítani kell, hogy a csoport bármely tagjával korábban nem repített, és frekvenciájának illeszkedni kell a csoportba.

7.2 Repítés csoportokban

a) A versenyzőknek öt perc felkészülési időhöz van joguk, amely idő abban a pillanatban kezdődik, amikor csoportjukat hívják, hogy foglalják el helyüket a kijelölt startolási területen, és tart addig, amikor a csoport munkaideje megkezdődik.

b) A csoport minden versenyzője részére az engedélyezett munkaidő tíz (10) perc.

c) A rendező minden versenyző számára kétséget kizáró azonos módon kell jelezze a csoport munkaidejének kezdetét és végét. Hallható és látható jelet kell adni, amikor a csoport munkaidejéből nyolc (8) perc eltelt. Az utolsó tíz (10) másodpercet vissza kell számolni.

d) Hallható jelként autókürt, csengő, vagy más jelzőrendszer használható. Gondolni kell arra, hogy a hang széllel szemben nem terjed messzire, ezért a hangforrás(ok) elhelyezése megfontolást kíván.

e) Bármely modell, amely a munkaidő végén még a levegőben van, azonnal le kell szálljon.

7.3 Döntő fordulók

a) A minősítő fordulók után legalább kettő (2), de négynél (4) nem több döntő fordulót kell repülni, melyekben a minősítő fordulók utáni sorrend alapján a következő számú legjobb versenyző repít egy csoportban:

– 11-nél kevesebb versenyző esetén ... 7 fő,

– 11-15 versenyző esetén .................... 8 fő,

– 16-nál több versenyző esetén ............ 9 fő.

A rendezők döntésétől függően, ha a frekvenciák lehetővé teszik, a döntőbe jutó versenyzők száma növelhető, 20 fő felett minden 10 fő után egy fővel.

b) A döntő fordulókban a munkaidő tizenöt (15) perc. A hallható jelzést a csoport munkaidejének kezdetén, majd tizenhárom (13) és tizenöt (15) percnél kell adni.

8 A startok lebonyolítása

8.1 Indítás

a) A csoport munkaidejének kezdete előtt a versenyző be kell mutassa a időmérőknek a motor be- és kikapcsolásának módját. Az időmérők a repítés alatt ennek figyelésével ellenőrzik a motor be- vagy kikapcsolt állapotát.

b) A modelleket minden esetben, a kijelölt indítófolyosóból és a kijelölt indítóhelyről kell indítani (2.2). A kísérlet érvénytelen és nulla pontot regisztrálnak, ha a modell indítása nem a kijelölt indítóhelyről történik.

c) Bármely modell, amelyet a csoport munkaidejének kezdete előtt indítottak, le kell szálljon és a munkaidőn belül második kísérletet hajthat végre. Ennek elmulasztása esetén a versenyző ezen fordulóbeli pontszáma nulla. A korai indítást az időmérőnek azonnal jeleznie kell a versenyzőnek.

8.2 Motorjárat

a) A motort a versenyző tetszés szerinti ideig, egy folyamatos motorjárattal használhatja az első és a második kísérlet alatt egyaránt.

b) A motor kikapcsolását a versenyző jól hallható „motor ki” szavakkal kell jelezze az időmérőnek. A időmérőnek olyan helyen kell állni, ahonnan figyelemmel kísérheti a motor kezelését.

c) Ha a légcsavar a vitorlázórepülés során a motor kikapcsolt állapotában forog, (a motor nem húz, a modell nem emelkedik) nem minősül motorjáratnak. A kikapcsolt állapotot az időmérőnek ellenőrzi kell az adón.

d) Ha a motor a vitorlázórepülés során szándékoltan (a versenyző jól hallható „motor be” szavakkal kell jelezze az időmérőnek, pl. a modell mentése céljából) vagy anélkül bekapcsolódik, (a motor húz, a modell emelkedik) a versenyző második kísérletet kell tegyen. Ha ez a második kísérletnél történt, a forduló eredménye nulla pont.

8.3 Repítési idő

A kísérletet attól a pillanattól mérik, amikor a versenyző „motor ki” szavainak elhangzásakor az időmérő észleli az adón a motor tényleges kikapcsolását, addig a pillanatig, amikor:

a) a modell először érinti a talajt; vagy

b) a modell először érint bármely, a talajjal kapcsolatban lévő akadályt; vagy

c) a csoport munkaideje letelik.

8.4 Leszállás

a) A versenyző felel azért, hogy mindig a számára kijelölt kört használja leszállásra.

b) Az időmérők leszállás közben (az utolsó 2 (kettő) percben) a startvonal szél felőli oldalán kell maradjanak. Csak a pilóta és a segítő tartózkodhat a 15 m sugarú körben.

c) Leszállás után a versenyzők visszahozhatják modelljüket a munkaidő vége előtt, feltéve, hogy ezzel nem zavarnak más versenyzőket és modelleket a csoportjukban.

d) Ha a leszállás másik versenyző leszállókörében történt 7 méteren belül, és a másik modell még repül, a versenyző vagy segítője a legrövidebb időn belül el kell távolítsa a modellt a másik modell leszállásának megzavarása nélkül. Ha ez nem sikerül időben, a versenyző nulla pontot kap erre a fordulóra.

9 Pontozás

9.1 A repítési időt percben és másodpercben regisztrálják. A repítési pontszám úgy adódik, hogy minden teljes repült másodpercért egy pontot adnak.

9.2 A repítési pontszámból harminc (30) büntetőpontot vonnak le a csoport munkaidejének legfeljebb egy (1) perces túlrepüléséért.

9.3 A csoport munkaidejének egy (1) percet meghaladó túlrepülése esetén a repítés pontszáma nulla.

9.4 További pontok szerezhetők a leszállással – az alábbi táblázat szerint – attól függően, hogy az a rendezők által kijelölt ponttól milyen távol történik:

Távolság a jeltől (m) Pontszám Távolság a jeltől (m) Pontszám

1m .........................100                9m ........................ 60

2m ......................... 95               10m ........................ 55

3m ......................... 90               11m ........................ 50

4m......................... 85               12m ........................ 45

5m ......................... 80               13m ........................ 40

6m ......................... 75               14m ........................ 35

7m ......................... 70               15m ........................ 30

8m ......................... 65               15m felett ......................... 0

9.5 A leszállási pontszámhoz a távolságot a nyugalomba került modell orra és a versenyző számára a rendezők által kijelölt leszállási pont között mérik.

9.6 Nem jár leszállási pont a következő esetekben:

a) Ha a leszállási manőver közben a modell akár a pilótát, akár a segítőjét érinti.

b) Ha a modell túlrepüli a csoport munkaidejét.

c) Ha a modell a hátán áll meg.

9.7 A repülési pontok és a leszállási pontok összegzése, majd az esetleges túlrepülés miatti büntető pontok levonása után a legmagasabb pontszámot elért versenyző a csoport győztese, aki korrigált pontszámként 1000 pontot kap. A korrigált pontszámokat egy tizedes pontossággal kell regisztrálni.

9.8 A csoport többi versenyzőjének korrigált pontszáma a csoport győztesének korrigálás előtti pontszámához viszonyítva (normalizálva) adódik a következők szerint:

a versenyző saját pontszáma szorozva 1000-rel

––––––––––––––––––––––––––––--------------------------------––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

a csoport legmagasabb korrigálás előtti pontszáma

9.9 A versenyző adott fordulóban elért végső pontszámának meghatározásához a 9.7 vagy 9.8 pont szerint

számított korrigált pontszámát csökkenteni kell a 3.c pont alapján esetleg kirótt büntető pontokkal.

9.10 A pontozás módja a minősítő és a döntő fordulókban azonos.

10 Végső helyezési sorrend

10.1 Ha öt (5) vagy kevesebb minősítő fordulót repültek, a versenyzők összesített minősítő pontszáma az összes minősítő fordulóban elért végső pontszámaik összege. Ha ötnél több fordulót repültek, a legkisebb pontszám kiesik. A nem döntős versenyzőket ezen pontszámok alapján rangsorolják.

10.2 A döntőbe került versenyzők végső sorrendjének meghatározásához csak a döntő fordulókban elért pontszámaikat veszik figyelembe. Ha kevesebb, mint négy döntő fordulót repülnek, a döntő fordulók összesített pontszáma számít, ha négy döntő fordulót repülnek, a legkisebb pontszám kiesik. Ha két vagy több versenyző összesített döntőbeli pontszáma azonos, ezen versenyzők végső helyezési sorrendjét a minősítő fordulók után elfoglalt helyezésük dönti el.

11 Frekvencia csoportok és mátrixok

11.1 Frekvencia csoportok

a) A versenyben részvevő versenyzők számától és a rendelkezésre álló frekvenciáktól függően a rendező ki kell válasszon egy mátrixot, és a versenyzőket frekvenciájukat figyelembe véve azonos létszámú frekvencia csoportokba kell beossza. Ebben a szakaszban tartalék (dummy) helyek is beiktathatók a frekvencia csoportba. Minden frekvencia csoport bizonyos számú különböző frekvenciát kell magába foglaljon, de egy adott frekvencia csak egy frekvencia csoportban jelenhet meg. Ezeknek a frekvencia csoportoknak a neve a későbbi mátrixokban "A", "B", "C" és így tovább. Ebben a szakaszban néhány versenyzőnek esetleg ki kell cserélnie rádió frekvenciáját azért, hogy a csoportok létszáma kiegyenlíthető legyen.

b) Ezután a rendezők az első forduló mátrixa alapján kijelölik a versenyzők egyedi startszámát. A verseny további szakaszaiban (2. forduló, 3. forduló, .....) a versenyző meg kell tartsa ezt a startszámot. Például: egy 36 versenyzővel sorra kerülő versenyen a (b) mátrixot alkalmazva egy versenyző a "B" frekvencia csoportba kerül és startszáma 8. Ennek alapján ez a versenyző:

– az 1. fordulóban a 2. csoportban,

– a 2. fordulóban az 1. csoportban,

– a 3. fordulóban a 3. csoportban repít.

11.2 Mátrixok

                                

 
Szavazás
Mit gondol?
Lesz-e következménye az öcsényi balesetnek a többi kategóriára nézve?

Igen, szerintem az előírások szigorítása várható.
Nem.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Felhívás

Ha valaki rendelkezik képekkel bármelyik versenyről, azt
Rábel András e-mail címére sziveskedjék elküldeni: rabel@eastcom.hu

 

Köszönöm

 
FIGYELEM!!!

04.07-TŐL CSAK REGISZTRÁLT KLUBTAGOKAT ENGEDNEK BE A SZEGEDI REPÜLŐTÉRRE REPÍTENI.

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal